Hva ønsker du hjelp med?

Velg ønsket kategori nedenfor for mer informasjon.

Payment Betaling
Account Abonnement
App App

Betaling

Betaling av abonnement skjer inne på ‘Administrer konto’ i Sikom Living-appen.
Du kan åpne den direkte i nettleseren her: https://account.sikomliving.com/
Her kan du betale med enten bankkort (via NETS), eller Vipps.
Vi sender ikke faktura, med mindre det er snakk om bedriftsabonnement.

Ofte stilte spørsmål

Hvis du ikke har valgt at abonnementet automatisk skal fornyes ved utløp, kan abonnementet fornyes ved å gå inn på kontoadministrasjon i Sikom Living-appen, eller https://account.sikomliving.com.

På forsiden skal det stå ‘Anbefalt handling for abonnement’. Følg det som står der for å velge fornying/endring av abonnementet.

Vi lagrer ikke ditt fulle kortnummer, så vi har ingen mulighet til å oppdatere kortinformasjon.

Du vil få en push-melding i appen hvis vi ikke klarer å fornye abonnementet automatisk. Hvis du har mottatt denne meldingen, kan du navigere til ‘Abonnement’ inne på kontoadministrasjonssiden for å fornye ditt abonnement med ny betalingsinformasjon.

Ved endring av betalingsinformasjon i Vipps (f.eks. utløpt/ugyldig kort), legg merke til at individuelle faste betalinger i Vipps ikke blir oppdatert med den nye betalingsinformasjonen.
Dette må gjøres manuelt for hver faste betaling.
Følg denne steg-for-steg forklaringen for å oppdatere betalingsinformasjon for en fast betaling:

  • Gå inn i Vipps-appen på mobilen
  • Velg Betalinger
  • Velg Faste betalinger
  • Velg et abonnement
  • Velg Endre (til høyre for kortnummer)
  • Velg det gyldige kortet som skal brukes
  • Velg Bekreft (helt nederst)

App

Sikom Living-appen brukes til å kontrollere dine enheter. Her kan du velge varselinstillinger, ønsket temperatur for termostater, skru av/på enheter, legge til/fjerne enheter fra sentralen, osv.

Ofte stilte spørsmål

Hvis en enhet kommer opp som ‘utilgjengelig’ i appen, kan det være flere grunner til dette.

Hvis enkelte enheter kommer opp som utilgjengelig:

  • Muligens dårlig signal mellom enhet og sentral. Prøv å skru enheten av eller på og se om det hjelper.

Hvis alle enheter kommer opp som utilgjengelig:

  • Muligens dårlig signal mellom sentral og nett. Prøv å skru sentralen av og på igjen og se om det hjelper.

Vi har dessverre ingen enkel løsning for dette per i dag.
Det du kan gjøre er å åpne opp for at brukeren kan benytte verdikode ut dagen, eller dele brukernavnet/passordet ditt til brukeren.

For å åpne opp for at andre kan logge inn på din sentral med verdikode ut dagen, gjør følgende:

  1. Trykk på ‘Konto’-siden nederst til høyre i appen.
  2. Trykk på  “Tillat innlogging med verdikode”.
  3. Bekreft med ‘OK’.

Vi jobber med en ny løsning der dette blir gjort på en bedre måte.

Hvis du opplever at du stadig får temperaturvarsler, er det et tegn på at instillingene som er valgt for varsling for din enhet ikke er optimale.

For å endre disse, gjør følgende:

  • Gå inn på Sikom Living-appen.
  • Under ‘Enheter’ (nederst med bilde av et støpsel), velg den enheten du vil endre varselinstillinger for.
  • Nederst på siden for enheten står det ‘Avansert’.
  • Under den er det to knapper: ‘Instillinger’ og ‘Informasjon’.
  • Trykk på ‘Instillinger’.
  • Her vil det være en seksjon for ‘Varslinger’ som er skrudd på, der du velger ved hvilke temperaturer du vil at enheten skal varsle for Høy og Lav temperatur.

Dette skyldes at din sentral har ett backupbatteri som drifter sentralen noen timer etter strømbrudd. Dette er ett oppladbart batteri som ikke behøver å byttes.

Når strømmen er tilbake, lades batteriet opp igjen.

2G-nettet slukkes i 2025

Vi i Sikom har levert gode Ring Hytta Varm løsninger helt siden starten i 1997 og det betyr at en del eldre løsninger vil slutte å virke i 2025 når 2G-nettet slukkes. Her har vi laget en oversikt over hvilke enheter dette gjelder og hva som kan gjøres for å oppgradere.

Support

Abonnement og betaling

Her finner du det trenger å vite om våre forskjellige abonnement og betaling for disse.

Sikom Living appen

Sikom Living-appen er et levende verktøy som stadig er i utvikling, takket være våre aktive og kreative brukere. Vi er opptatt av at Sikom Living appen skal være så bra som mulig og at den skal være lett å bruke. Derfor tar vi alle tilbakemeldinger fra våre kunder alvorlig og vi oppdaterer appen med jevne mellomrom.

Derfor kan noen av skjermbildene på våre nettsider avvike litt fra appen.

2G-nettet slukkes i 2025

Vi i Sikom har levert gode Ring Hytta Varm løsninger helt siden starten i 1997 og det betyr at en del eldre løsningen vil slutte å virke i 2025 når 2G-nettet slukkes. Her har vi laget en oversikt over hvilke enheter dette gjelder og hva som kan gjøres for å oppgradere.

minHytte appen (utdatert)

Appen MinHytte ble lansert i 2014 og den ble laget for å dekke behovet på det tidspunktet. Men mye vann har rent i havet siden 2014 og det ble klart at for å dra dette videre for å dekke behovene for fremtiden lanserte vi appen Sikom Living.

SMS-styring eldre produkter

Før 2014 solgte vi en del løsninger hvor man kunne sette i sitt eget SIM-kort og styre produktet ved hjelp av SMS-meldinger. Dette er en utdatert løsning. 

Eldre produkter / utgåtte produkter

Siden starten i 1997 har vi utviklet og solgt en rekke ring hytta varm løsninger. Her finner du en oversikt over eldre/utgåtte produkter.